19.01.2021
Številne naše stranke ne vidijo razlike med navadno spletno trgovino in B2B portalom. V tem članku si bomo ogledali pomembne lastnosti.
Glavna značilnost veleprodajnega kupca je, da dobro pozna asortiman in skoraj vedno ve, kaj naročiti za svoje podjetje. Ta obiskovalec spletne strani pogosto uporablja artikli namesto običajnih imen izdelkov, s filtrom izbira izdelke na podlagi določenih specifikacij, na katere redna stranka morda niti ni pozorna in, kar je pomembno, želi prihraniti čas pri iskanju izdelkov in naročilu. Zato je prva značilnost B2B portala ta, da mora biti čim bolj preprost, brez nepotrebnih grafičnih elementov, priročen in razumljiv.
Profesionalnega kupca praviloma ne zanimajo velike slike izdelkov in podrobni opisi. Zanj so pomembni jasna struktura spletnega mesta, predvidljive funkcije, priročna podstran z značilnostmi izdelka, hitra in funkcionalna vrstica za iskanje, ki išče izdelke za katero koli zahtevo.
Eden od pomembnih elementov B2B portala je seznam izbranih izdelkov pred oddajo naročila. Za kupce na debelo je zelo pomembno, da takšne osnutke ustvarijo neposredno na spletnem mestu - navsezadnje bodo kasneje postali naročila. Pripravljene sezname izbranih izdelkov uporabnik lahko shrani na svoj računalnik, podvoji ali uredi. To je zelo pomembno, na primer ponoviti seznam pogosto naročenih izdelkov - še posebej, če je predolg. Ponovni izbor izdelkov in izpolnjevanje naročila je izguba časa.
Glavna razlika med veleprodajnim in maloprodajnim kupcem je v tem, da si v večini primerov zapomni ime izdelka in ga pozna, nato ga mora hitro najti na spletni strani. Zapletena navigacija, veliko oken, ki opozarjajo na akcije in popuste, iskanje v več fazah - vse to so nepotrebni elementi, ki motijo iskanje. Če želite prihraniti čas kupca, morate ustvariti najhitrejšo in najprimernejšo iskalno vrstico, ki bo "razumela" vse poizvedbe - po artiklih, po imenih, sopomenkah, blagovnih znamkah, kodah, lastnostih - in zlahka našla želeni izdelek.
V navadnih spletnih trgovinah je blok "Skupaj s tem izdelkom najpogosteje kupujejo" postal vsakdanjik. Za veletrgovca je pomembna druga stvar - želi vedeti, s čim lahko izdelek nadomesti, če ni v zahtevani količini, ali ga sploh ni na zalogi, ali ne ustreza ceni. Zato mora spletno mesto za B2B občinstvo omogočati izbiro analognih artiklov s podobnimi tehničnimi značilnostmi.
Vsak kupec mora preveriti razpoložljivost blaga v vseh poslovalnicah in skladiščih do števila kosov in vedeti, kdaj se pričakuje prevzem. Za stranko je pomembno, da razume, kako dolgo bo trajala dobava blaga ali bo posel skljenjen. Zato mora biti B2B portal povezan, na primer, z računovodskim sistemom. Najbolje je, če slednji omogoča uporabo sodobne tehnologije izmenjave podatkov preko API-ja ((Application programming interface) - opis načinov, kako lahko en računalniški program komunicira z drugim). Tako se bo stanje zalog posodabljalo online.
Vsakemu naročilu, ustvarjenemu na portalu, morajo biti priloženi vsi potrebni dokumenti: naročilnica, račun, pogodba, tovorni listi, ki bodo shranjeni na enem mestu. Zelo priročno je, da uporabnik določen dokument ne samo poišče, temveč tudi sledi njegovemu statusu, natisne, pošlje dokument po elektronski pošti itd.
Še ena pomembna razlika med B2B in B2C prodajo je ta, da mora biti na spletnem B2B portalu omogočena povezava vsake stranke s posamezno vrsto veleprodaje, dodatnimi popusti za določeno kategorijo blaga, določeno blagovno znamko ali izdelkom. Kupcu bo bolj priročno videti dejansko ceno blaga zanj in se ne bo vsakič obrnil na upravitelja za dodatne informacije.
Na začetku dela na katerem koli projektu vedno podrobno ugotovimo, katere naloge namerava naša stranka rešiti s pomočjo spletne strani, katere cilje želi doseči. Nato določimo ciljno skupino, da bi razvili orodje za prodajo blaga in storitev, ki se bo dejansko prodalo.
B2B prodaja si zasluži posebno pozornost. Tu so pomembni hitrost, priročnost in maksimalna avtomatizacija sprejemanja in obdelave naročil. Če razmišljate o ustvarjanju spletnega mesta za svoje podjetje, bodite pozorni na zgornje informacije. Morda je B2B portal tisto, kar vaše podjetje potrebuje.