27.12.2020
Ali nameravate delati na ruskem trgu? Ali poznate iskalnik Yandex v Rusiji? Tržni delež med dvema iskalnikoma Yandex in Google v Rusiji je razdeljen približno na polovico.
V tem članku sem zbrala osnovne podatke o načelih iskalnika Yandex in o njih govorim iz osnovnega vira, saj sem njegova uporabnica skoraj od samega začetka.
Če že imate spletno mesto ali ga šele načrtujete razviti, ste verjetno že slišali, da je optimizacija za iskalnike izjemno pomembna. Med drugim (in tu mislim med drugim na reševanje različnih vprašanj vodenja podjetja, zaposlenih, dostave itd.), bo vaš uspeh odvisen od tega, kako dobro je spletna stran optimizirana. Če nameravate delati na ruskem trgu, bo to brez ustrezne optimizacije zelo težko.
Ko govorim o spletnih straneh, mislim na različne vrste: predstavitvena spletna stran, informacijska spletna stran, spletna trgovina, portal itd.
Iskalnik je posebno orodje, ki išče po internetu in prikazuje informacije na zahtevo uporabnika. To pomeni, da greste na iskalnik, vpišete, kar vas zanima, in iskalnik najde ustrezne informacije za vas - spletna mesta, kjer vidite odgovor na svoje vprašanje.
Zdaj je ruski trg skoraj enakomerno razdeljen med Yandex-om (48,13%) in Google-om (46,79%). Obstajata tudi Rambler in Mail.ru, vendar ta dva nista iskalnika, temveč internetna portala, ki uporabljata iskalno vrstico in algoritme Yandex-a in Google-a. Prej je bila razporeditev položajev na ruskem trgu drugačna: več kot 60% je zasedel Yandex in Google manj kot 40%. Zakaj? Dejstvo je, da je Yandex lokalni sistem in v Rusiji se je izkazalo, da je večje povpraševanje po njem kot po Google (Google-u je vzelo čas, da je nadomestil razliko in zasedel nišo, ki jo zaseda zdaj).
Iskalnik Google je povečal delež na tržišču zaradi razvoja mobilnega trga: pojavilo se je več mobilnih naprav, dostopni mobilni internet je postal resničnost in ljudje so ga začeli bolj aktivno uporabljati. Kako je to povezano z Google-ovim uspehom? Android in iOS imata privzeti iskalnik Google, zato mu je uspelo dohiteti Yandex na ruskem trgu. Slednji nima takšne priložnosti (Yandex je delal na ustvarjanju lastnega operacijskega sistema, ki temelji na Androidu, vendar jim do zdaj še ni uspelo).
Ne pozabimo tudi na to, da ruski trg ni omejen samo na Rusijo, temveč tudi na države z rusko govorečim prebivalstvom ali tiste, kjer je ruščina drugi uradni jezik. Yandex zaseda resen položaj na trgih Rusije, Turčije, Belorusije in Kazahstana. Iskalnik Yandex omogoča iskanje v ruskem, tatarskem, ukrajinskem, beloruskem, kazahstanskem, turškem, angleškem, nemškem in francoskem jeziku, ob upoštevanju morfologije teh jezikov in besednega reda v stavku. Yandex kot največje spletno mesto v Rusiji svojim uporabnikom ponuja različne storitve, kot so Yandex.Iskalnik, Yandex.Zemljevidi, Yandex.Market, Yandex.Promet, Yandex.Denarnica, Yandex.Pošta, Yandex.Novosti, Yandex.Brskalnik in številne druge.
Vsak iskalnik ima robote, ki vsak dan sledijo povezavam in najdejo informacije. Nato njih vnesejo v bazo podatkov in shranijo, dokler je potrebno - do trenutka, ko uporabnik poda ustrezno zahtevo, in vse najdene povezave se uporabijo za prehod na spletne strani in iskanje novih informacij. Ko vnesete poizvedbo, iskalnik dostopa do baze podatkov in gradi dokumente na podlagi njihove ustreznosti (stopnja skladnosti dokumenta s poizvedbo). To pomeni, da bolj ko se dokument približa poizvedbi, bolj ustrezen je. Postopek razvrščanja dokumentov po pomembnosti se imenuje "rangiranje". Uvrstitev določa 10 najboljših spletnih mest, ki jih vidimo na prvi strani.
Vizualno sta si medsebojno podobni, vendar je struktura pri Google-u bolj stroga, pri Yandex-u pa zagotavlja več interakcije in izgleda nekoliko bolj privlačna.
Stran z rezultati iskanja ima štiri razdelke:
Zdaj malo podrobneje o točkah:
Če govorimo o porazdelitvi iskalnega prometa po vrsti naprave, dobimo naslednjo situacijo: Google je bolj osredotočen na mobilno občinstvo (to je razlog za njegovo priljubljenost, kot smo že omenili), Yandex več pozornosti namenja namizni različici.
Druga pomembna točka: porazdelitev prometa glede na temo, s katero je zahteva povezana. Na primer, nepremičnine so v Googlu manj priljubljene kot v Yandexu (26% proti 74%). Razlog je, da je bil Google sprva zgrajen tako, da je iskal določene informacije (lažje je najti in razvrstiti velik dokument, članek, študijo), Yandex pa je bil zasnovan kot stroj, ki olajša iskanje informacij na podlagi komercialnih komponent. Zato boste v Yandex-u našli več odgovorov na zahtevo "kupi-prodaj", v Google-u pa hitreje najdete informacije kot take.
Mi delamo s strankami iz različnih držav, zato upoštevamo nadaljnji razvoj spletne strani in samega podjetja na trgu: samo na evropskem, samo na ruskem, na ruskem in evropskem, na svetovnem itd. v različnih kombinacijah.
Če razvijamo spletno stran za podjetje v Rusiji, upoštevamo zahteve obeh iskalnikov, z orodji Yandex.Metrika, Yandex.Webmaster, Google Analytics in Google Search Console, hitro indeksiramo spletna mesta po obeh iskalnikih in pridobimo natančne statistične podatke o prometu.
Pomembno pa je vedeti, da hitro indeksiranje spletne strani ni enako doseganju visokih mest na prvi strani rezultatov iskanja. Če želite to narediti, morate na spletnem mestu nenehno delati, ga polniti s kakovostnimi informacijami, pridobiti zaupanje iskalnikov in samih obiskovalcev - ljudi, ki bodo spletno mesto uporabljali.
Uspeh v prihodnosti temelji na vedenjskih dejavnikih in interakciji obiskovalcev s spletnim mestom: koliko časa ljudje preživijo na spletnem mestu, si delijo povezave do njega, ali najdejo informacije, ki jih potrebujejo. Te podatke je mogoče dobiti tako iz poročil števcev Yandex.Metrika in Google Analytics, kot tudi po oceni vsebine, objavljene na vašem spletnem mestu.
Yandex ima zelo stroge algoritme za indeksiranje spletnih strani. Tako kot v Google-u so nesprejemljive kopirane vsebine, slike nizke kakovosti, prazne podstrani ali podstrani z napakami, ali podvojene podstrani. V zadnjem času je brskalnik Yandex začel uporabljati tehnologijo "Protect" za zaščito uporabnikov pred zlonamerno vsebino v rezultatih iskanja, pa tudi za zaščito uporabe bančnih kartic in gesel.
Razvijalci Yandex-a nenehno izboljšujejo storitve za analizo učinkovitosti spletnih mest. Na primer, preko orodja Yandex.Webmaster lahko vedno najdemo, zakaj je bila podstran odstranjena iz rezultatov iskanja, se obrnemo na podporo in dovolj hitro dobimo odgovor. S pomočjo posebnih obvestil iz števca Yandex.Metrika lahko pravočasno prejmemo e-poštno sporočilo, če je spletno mesto prenehalo delovati, da čim prej odpravimo napako.
In, seveda, orodja Yandex-a so prevedena v angleščino. Če ste lastnik spletnega mesta v ruščini, bodo orodja Yandex.Metrika in Yandex.Webmaster prav tako priročna kot Google Analytics in Google Search Console.